Hírek, aktualitások
E-ing
Tájékoztatjuk a kar tagjait, hogy a Lechner Tudásközpont tájékoztatása szerint 2025.08.22-én (péntek) 14:00-tól a jelenlegi (Takarnet) interfész alapú tulajdoni lap adatszolgáltatás Baranya, Csongrád-Csanád, Győr-Moson-Sopron, Pest, Somogy, Tolna, Vas, Veszprém és Zala vármegyéhez tartozó településekre vonatkozóan leállításra kerül.
E-ing
Tisztelt Kollegák!
Változatlanul közöljük a Lechner Tudásközpont aktuális tájékoztatását:
"Tisztelt Partnerünk!
Tájékoztatjuk, hogy a korábbi ütemtervtől eltérően Csongrád-Csanád vármegyéhez tartozó települések még NEM kerülnek átállításra az E-ING rendszerre.
Kérjük a fentiek figyelembevételét.
Tisztelettel,
Lechner Nonprofit Kft."
E-ing
Tisztelt Kollegák!
A Lechner Tudásközpont tájékoztatása szerint 2025.08.08-án (péntek) 14:00-tól a jelenlegi (Takarnet) interfész alapú tulajdoni lap adatszolgáltatás Békés, Csongrád-Csanád, Hajdú-Bihar és Jász-Nagykun-Szolnok vármegyéhez tartozó településekre vonatkozóan leállításra kerül.
E-ing
Tisztelt Kollegák!
E-ING oktatóvideó sorozatot indít a MÜK – az első videó már elérhető!
A MÜK oktatóvideókkal segíti a kamarai tagok felkészülését az E-ING rendszer használatára. A Lechner Tudásközponttal együttműködésben készülő videók célja, hogy ügyvédszemmel, részletesen bemutassa az új rendszer legfontosabb funkcióit és folyamatait. A készítők célja, hogy a sorozat később digitális felhasználói kézikönyvként is funkcionáljon és könnyen kereshető formában segítse a kollégákat az új eljárási felület használatának elsajátításában.
A videók kreditpontos képzésként felkerülnek a MÜK Digitális Könyvtárába (www.muktovabbkepzes.hu), illetve a kamara E-ING oldalán keresztül ingyenesen, korlátlan alkalommal megtekinthetők (www.mük.hu/eing) lesznek.
A sorozat első része, a „Belépés, szerepkör választás, viszonyrendszer, tulajdoni lap lekérés” folyamatát bemutató videó már elérhető a fenti helyeken.
Augusztusban további videókkal bővül majd az oktatóanyagok köre, ezekben az E-ING rendszer alapfunkciói mellett az ügyvédi és kamarai jogtanácsosi munkához legszorosabban kapcsolódó eljárásokat is részletesen bemutatjuk.
E-ing
Az E-ing fokozatos bevezetésével kapcsolatosan a T. Kollégákat rendkívüli hírlevelek útján tájékoztattuk, amelyek megtalálhatóak az aktuális/korábbi hírlevelek szekcióban.
Tájékoztatás karbantartásról az elektronikus ügyintézés körében
Tisztelt Kollegák!
Alább közöljük az Idomsoft tájékoztatását karbantartási munkálatok miatt üzemkiesésekről.
Tisztelt Ügyfelünk!
Ezúton tájékoztatjuk, hogy 2025. június 14. (szombat) 08:00–17:00 között éles ütemezett karbantartást végzünk.
A karbantartás ideje alatt az alábbi szolgáltatások és az alábbi szolgáltatásokat használó elektronikus ügyintézési szolgáltatások esetén legalább 5 órás üzemkiesés várható:
1. Biztonságos Kézbesítési Szolgáltatás és kapcsolódó tárhely szolgáltatások (állampolgári tárhely, cégkapu, hivatali tárhely)
2. Központi Azonosítási Ügynök
3. Cégkapu regisztrációs alkalmazás
4. e-Papír beküldés
5. iForm beküldés
6. E-Önkormányzati portál űrlap-beküldés
7. Hirdetmények
Szíves megértését és türelmét köszönjük.
Tisztelettel,
IdomSoft Zrt.
-----------------
Tisztelt Ügyfelünk!
Szeretnénk jelezni, hogy az Idomsoft Zrt. 2025.06.14-én 23:00-tól 02:00-ig leállással járó karbantartást tervez az éles környezeten.
Ez idő alatt a DÁP mobilalkalmazással történő azonosítás előre láthatóan 30-60 percig nem lesz elérhető a Központi Azonosítási Ügynökben.
Szíves megértését és türelmét köszönjük.
Tisztelettel,
IdomSoft Zrt.
A Magyar Ügyvédi Kamara közleménye
a közélet átláthatóságáról szóló törvényjavaslattal kapcsolatosan
A Magyar Ügyvédi Kamara álláspontja szerint mindenképpen szükséges a közélet átláthatóságának elősegítéséről szóló törvényjavaslat érdemi átalakítása annak érdekében, hogy az valóban a közélet átláthatóságának biztosítására és az állami főhatalom védelmére irányuló célokat szolgálja, és semmiképp se vezessen önkényes jogalkalmazáshoz.
A Magyar Ügyvédi Kamara (MÜK) álláspontja szerint a nagy vitát kiváltó törvényjavaslat deklarált célkitűzéseivel – a közéletet alakítók átláthatóságának biztosításával és az állami főhatalom (szuverenitás) védelmével – csak egyetérteni lehet. Jelenlegi formájában azonban a törvényjavaslat több aggályt vet fel, mint amennyit megválaszol.
A Magyar Ügyvédi Kamara ezért levélben fordult Tuzson Bence igazságügyi miniszterhez, melyben kifejtette jogi aggályait a törvényjavaslattal összefüggésben. A MÜK a levelében rámutatott arra, hogy a törvényjavaslat bizonytalan jogfogalmakat használ, ami alkalmas lehet az Alaptörvény védelmi körébe tartozó jogbiztonság követelményének megsértésére, valamint az egyesüléshez való jog és a véleménynyilvánítás szabadságához való jog aránytalan korlátozására is. A törvényjavaslat egyes elnagyolt eljárási rendelkezései pedig a jogbiztonság sérelme mellett az Alaptörvény által garantált, a tisztességes hatósági ügyintézéshez való jogot, továbbá a tisztességes bírósági eljáráshoz való jogot is sérti.
A magyar ügyvédség köztestülete leszögezi: a demokrácia lényegi eleme a minél szabadabb közéleti vita. A közéleti vitában való részvétel – és ekként a közélet befolyásolása – számos alapjog védelmét élvezi: mindenekelőtt a véleménynyilvánítás szabadsága, de akár az egyesülési szabadság is védi a közéletet alakító magatartásokat.
Az alapvető jogok persze nem korlátlanok, és gyakorlásuk felelősséggel jár együtt. Ugyanakkor, az alapvető jogok korlátozására csak az arányosság alkotmányos elvének megfelelően kerülhet sor. A MÜK álláspontja szerint a jogalkotó által megfogalmazott célok eléréséhez elegendő lehet, ha a közéleti vitában hivatásszerűen részt vevőknek részletesen számot kell adniuk a nyilvánosság előtt a bevételük eredetéről. Minden olyan törvényi szabályozás azonban, ami ezen a korlátozási mértéken érdemben túlmegy, a MÜK szerint már nem tekinthető arányos korlátozásnak.
A Magyar Ügyvédi Kamara mindemellett elengedhetetlennek tartja, hogy az állami szuverenitás megsértésének lehetőségét politikai befolyástól mentes, a tisztességes eljárás garanciáit magában hordozó olyan eljárásrendben lehet csak megállapítani, amelynek végén a hatékony bírósági felülvizsgálat lehetősége maradéktalanul biztosított. Sajnálatos módon sem ennek, sem pedig az ügyvédi titkok (vagy éppen az orvosi, gyónási vagy banktitkok) védelmének megfelelő garanciáit sem tartalmazza a törvényjavaslat jelenlegi formája, amely így mindenképpen érdemi átalakításra szorul.